torsdag den 4. april 2013

Hugorm til opvarmning

En hugorm havde lagt sig til opvarmning på et muldvarpeskud i formiddags, og mens jeg var ved at tage billeder af den, kom en ældre mand forbi med hans løse hund.
Den for hen og skældte mig voldsomt ud, og jeg bad ham om at kalde den til sig, da jeg var ved at tage billeder af en hugorm og ikke ville have den skræmt væk.
Men han kom i stedet nærmere og spurgte, "er der en hugorm?".
Så fik han øje på den: "ja, den ligger der" sagde han og prikkede til den med stokken, hvorefter han konstaterede: "nå, nu er den væk".
Jeg mener, jeg normalt er rolig, venlig og tolerant, men der fløj nu et par finker af panden i den forbindelse til ham.
Pyt der er mange hugorme omkring fyret i Hirtshals, så jeg skal nok få en ny chance.





Hugorme råder over et ikke særlig stort territorium, nogle mener ca. 100 kvadratmeter.
Så da jeg kom tilbage i eftermiddag, var den på plads igen.



Her 5 dage senere var jeg igen forbi stedet.Og hugormen fra forleden lå stadig på samme muldvarpeskud.
Et lille stykke derfra lå der inden for en afstand af 20 meter 9 af slagsen. I alt blev det til 11 stk.
Men de lå nu også tæt.
Bemærk det uklare øje disse 2 har. Hugorme skifter ham op til 3 gange om året, og lige før det sker, får øjet dette udseende.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar